maanantai 2. maaliskuuta 2009

valmistunut on taas monenmoista

Tein Kaarakassa itselleni paperinarutaulun.
Ei uskoisi että pienessä taulussa voi olla niin kova homma! Kahdeksan tuntia multa meni, että sain aikaan naruryijyn jonka naruosan koko on Vain 9*9 cm!
Kaarakan esimerkkitaulussa narut sojottaa siististi kaikki suorassa vaan mulla ne jäi kyllä mutkalle.
Taulussa on kaikkiaan 50 kpl 170 cm pituisia naruja ja narut solmittiin kiinni ryijysolmuilla.


Sivukuvasta näkyy taulun idea paremmin- melkoinen naruhässäkkä :D

Tuftaten tein latomaiseman. Lankoina villalangan jämiä.


Sukkiakin on valmistunut kahdet.
Lanka ruskeankirjava Step 68g, perussukka 2o2n-varrella.Koko43

Lanka musta Step70g , malli Spey Valley kirjasta Knitting on the road, koko 43


Ja kun sukkia on mulla tälläkin hetkellä puikoilla, päätti isäntä tehdä mulle hopeisen Sukkakorviksen..

Hauska :D

10 kommenttia:

Heleena kirjoitti...

"Voi sun kanssas"!! Kaikkia komiaa taas valmiina. Ajattelinkin jo täs kernaaste kysyä, jotta mitä niille ladoolle tapahtui. Olen latofani ja tykkään mahdottomasti tuosta ryijystä. Tämä paperinarutaulu tuo mieleen rahkasammalmättään. Sukat olen nähnyt livenä ja ovat täydelliset. Mustissa sukissa on jännä kuviomalli.

intsu kirjoitti...

Voi hyvät sylvit miten kaikkea hienoa täällä taas on! Minustakin tuo latoryijy on yliveto. On toki hienoja muutkin työt. Sun puolisos tykkää sinusta kovasti,kun taas noin upeat korut on tehnyt! Sukatkinon komeita,niin siististi neulottuja!

MarjutJ kirjoitti...

Ihanat nuo korvikset! Ja latoryijy ja sukat ja kaikki...

Tupuna kirjoitti...

Onpa kivat korvikset! Ryijyt ovat sinun alaasi.....

näpertelijä kirjoitti...

Aivan ihania ryijyjä olet tehnyt, kysynkin, tuo kokonarusta tehty, onko siinä kuin taulun kehys josta narut näkyvät? Ja vielä onko idea sinun saako sitä käyttää, sillä narua olisi jäljellä.
Itselläni on melkein valmis langasta ja paperinarusta tehty ryijy.

JaanaM kirjoitti...

Oih miten ihana koru!! Vähäkö oon taas kade..

Sipi kirjoitti...

Kaunis Kiitos kommenteistanne, kyllähän mulle noita seinälle levitettäviä on kertynyt jo melkoisesti, mutta aina on siltikin mukava tehdä uusia, ja onpa sitten mitä vaihdella :)

Näpertelijä; Kyllä narutaulussa on puiset kehykset, kehyksen taustapuolelle olen niittipyssyllä ampunut ryijyn kiinni. Idea ei ole omani, tuolla Kaarakassa näin tällaisen ja siellä tämän omanikin tein..idean alkuperästä mulla ei ole tietoa :)

..niin ja isäntäkin kiittää teitä korviskehuista :)

Amalian Aarteet kirjoitti...

Oot kyllä aikamoinen monitaituri. Sukkakorvikset on iiiiihanat, niin söpöset pikku tossukat <3

Satu H kirjoitti...

voi tommoset sukkakorvikset pitäs olla kaikilla neulojilla! :)

ja tuosta paperinaruhässäkästä, musta se näyttää ihan rairuoholta! :)

Sipi kirjoitti...

Amalia; Kiitos,kiitos :)

Satu H; Sukkakorvis roikkuu täällä jo melko monen tikkuajan korvassa, ja on toki muillakin neulojilla mahdollisuus sellainen korvaansa saada jos kiinnostaa :)